PowerPage ska förenkla din vardag. Finnas där och stötta med den information du behöver, när du behöver den. Att ta den data du redan har och förvandla den från data till information. Från svårjobbad och diffus till överskådlig och tydlig. Detta kan vi göra genom att samla data från flera olika ställen, oavsett format eller system. Allt förpackat för att göra dina beslut lättare att fatta!

Om

Redan 2008 lanserades den första versionen av PowerPage för att stötta Telia i deras arbete med att kartlägga sin verksamhet. Sedan dess har vi haft nöjet att jobba tillsammans med ett stort antal nöjda kunder som alla hittat sitt användningsområde för PowerPage. Dessa involverar allt från små till medelstora bolag till stora internationella koncerner. Användningsområdet är mycket stort och du kan enkelt välja hur just du vill använda systemet. En av de största fördelarna är att systemet kan hämta in data oberoende av var den finns. Fördelen med detta är att ni enkelt kan se samband mellan olika delar av verksamheten utan att behöva leta i olika program eller system. Allt samlas på ett ställe! Det finns analysverktyg för att kunna vrida och vända på data och få den tydligt och begripligt visualiserad, men också möjligheten att få ut färdiga rapporter om just det du vill veta!

PowerPage drivs i en Qlik-miljö och från 2018 lanserar vi PowerPage 4.0 som är vår senaste version, vilken också är kompatibel med Qlik Sense. Vi levererar systemet komplett installerat och du kan vara igång och använda verktyget redan inom några timmar! Självfallet ingår utbildning och uppstart så du enkelt och snabbt kan komma igång.

Så hur fungerar det?
  • PowerPage samlar in data oavsett från vilken källa eller format den kommer ifrån
  • Data sammanställs sedan och läggs samman för att kunna visa olika perspektiv
  • Det innebär att ni kan samköra data från till exempel maskiner, ERP, lönesystem, ärendehanteringssystem eller de system ni önskar
  • Välj sedan vad som är intressant för er att studera närmare och få resultaten presenterade direkt på skärmen!

När vi har samlat ihop den dats som ni vill titta närmare på använder vi oss av fyra frågeställningar. Dessa är grunden för hur PowerPage fungerar och med hjälp av dessa enkla frågeställningar kan vi finna svaren på de svåra frågorna!

Frågeställningarna är exempelvis:
När?

När beställde kunden?
När stod maskinerna stilla?
När ska det levereras?

Var?

Var finns kunden?
Var står maskinerna som tillverkar ordern – i verkstad A eller B?
Var i vår organisation finns säljaren?

Vem?

Vem levererade råmaterialet?
Vilken eller vilka maskiner var det som stod stilla?
Vem är kundansvarig?

Vad?

Vad var det som hände?
Vad köpte kunden?
Vad har vi använt för betalningsvillkor?

Med hjälp av dessa frågeställningar kan ni granska och följa upp alla delar av verksamheten och finna samband som vi inte tidigare varit medvetna om. Så enkelt, men ändå så kraftfullt!
Så varför inte testa själv? Kontakta oss idag för en visning av PowerPage och mer information om hur ni kan få en skarpare bild av er verksamhet!